פטריציו פאולטי ראיון שני

פטריציו פאולטי ראיון שני

YouTube Preview Image

שאלה: אתה המייסד והנשיא של שתי קרנות שעוסקות בחינוך ובתמיכה בילדים ובמתבגרים, אבל איך אפשר לחנך את המבוגרים?

לחנך את עצמנו מחדש. לחנך את עצמנו מחדש זהו נושא עקרוני.

אם אנו רוצים להיות חלק מהעתיד עלינו להבין כי היום מתבקש מעצמנו לחשוב מחדש, לחשוב מחדש על הכללים של התרומה שלנו באופן יומיומי. התהליך הזה מאוד פשוט. ככל שהאנשים יותר אקטיביים כך הם יותר מודעים כך הם יודעים יותר שזה כך ואינם יכולים לסגת, כפי שאמרתי קודם.

חשוב אבל לומר 3 דברים:

הראשון – הסכמה ההתפתחותית של המין שלנו עקבה תמיד אחרי מסלול, מדויק, ייחודי לכל אדם, שניתן להכיר אותו, שניתן לחזור עליו: פילוסופיה, אמנות, מדע, כלכלה. חזון פילוסופי, כלומר חזון שנולד משאלה עמוקה שעבורה מחפשים מחקר עמוק, לא שטחי ולא בנאלי. המחקר הזה לתשובה אינטימית יוצרים את הצורך לספר את כל זה, וזוהי פעולה אמנותית.

תנאי אופרטיבי זה, המחווה הזו, יוצרת את גילוי החוקים והצורך לאמת אותם. זהו מדע. ולבסוף הביחד של החזון, הצורך לבטא את מה שנמצא במחקר הפנימי, הצורך לאמת אותו, הופך לכדי כלכלה. כי הוא הופך לאריג חברתי ולמערכת חליפין חברתית.

כשאנו פונים לסקור את ההיסטוריה, אנו נוכחים בכך שהרגעים בהם הרעש היה יותר חזק יצרו באדם שינויים משמעותיים, מכיוון שהקושי מפיק יכולות חדשות. זהו רגע בו הקשיים עבור הגזע האנושי הינם רבים, הכל מרוכז סביב שאלה אחת, שאלה מרכזית, בסיסית: מערכת היחסים, כמו שנאמר. והתיאור של מערכת היחסים הזו ומשמעותה כיום, כמו למשל להבין את האמת המדעית של אחדות בסיסית בתוך הבריאה עצמה.

ואחרי שאמרנו את זה, רגע כל כך רועש כמו היום אינו קיים בזיכרון של ההיסטוריה שלנו, אז עלינו להיווכח ממש שבדיוק זה נותן לנו את ההזדמנות לכתוב את העתיד שלנו מחדש כפי שאנחנו רוצים. וכדי לעשות זאת עלינו לתרגל את היכולת הגבוהה ביותר של המין שלנו: להחליט.

להחליט באיזה כיוונים אנו רוצים שילך העתיד שלנו.

שאלה: מהי הלמידה?

הלמידה ההיא ההזדמנות הגדולה לשיפור של החיים האישיים, ותודות לשיפור של החיים האישיים לעשות שירות לאנושות, כי להפוך טובים יותר זה, בדרך כלשהי, להשתתף בשיפור של המכלול.

וזו הנקודה ממנה יש לצאת לדרך. כל האנשים יודעים בתוכם באופן עמוק כי מייד לאחר שנתנו תשובה לשאלות הלוחצות ביותר של החיים שלנו, של ההישרדות שלנו, הכרחי לעשות משהו עבור האחר. כי האחר הוא העולם בו אתה חי, איתו  אתה נמצא באינטראקציה, שאליו אתה מחובר באופן בלתי ניתן להפרדה.

האדם אינו יכול להימנע מלהפוך כל יום יותר מודע לכמה חשוב ללמוד איך ללמוד, כלומר ללמוד לשפר את עצמנו כל יום עם מטרה ייחודית, ויחד עם זאת משותפת – פעם נוספת – והיא להגיע לאושר עמוק יותר שהופך אותנו למסוגלים לפעול עם עולם שסובב אותנו באופן יותר בר קיימא. כי אם אנחנו מאושרים אנחנו יותר בתשומת לב למה שאנחנו באים איתו במגע.

אז האושר עבור העולם היום הינו סוג של מחויבות חברתית. מה שאתמול היה לאחדים מטרה רוחנית הפך היום, לעומת זאת למטרה חברתית היום.

שאלה: אנו נמצאים ברגע של שינוי. מהם השדות שאתה צופה שיתפתחו?

השינוי שקורה כיום הינה תופעה קולקטיבית, באופן מוחלט, זוהי תופעה קולקטיבית. לא רק מפני שיש סימנים ברמה בינלאומית גלובאלית, אלא מכיוון שיש את המספרים ולכן האישור לכך הוא כפול. ואכן, המספרים אומרים לנו שמבנה העולם משתנה ברמה הגיאוגרפית מכיוון שהשדות שבפעולה, האוכלוסיות, צפיפות האוכלוסין, הכל משתנה במהירות יוצאת דופן.

מכיוון שכך זהו זמן חדש, באופן אובייקטיבי זהו זמן חדש, זה שאנו צועדים לקראתו. נובע מכך אנו לא יכולים לפחד מזה כי זה לא יהיה לוגי ורציונאלי. לעומת זאת עלינו לאפשר לעצמנו להיות מוקסמים מהאפשרויות יוצאות הדופן שהזמן ההיסטורי הזה מציג.

אולי אמרו זאת גם האנשים בעת המעבר לאלף השני או האנשים שהתחילו את האלף הראשון בתקופה הנוצרית, וכך הלאה במהלך ההיסטוריה, אך יש עובדה שלא ניתן להכחיש: היום העולם קטן יותר ואנו כולנו קרובים יותר. תודות לקרבה הזו כולנו נמצאים במערכת יחסים אינטימית יותר, כלומר עמוקה, ונובע מכך שהמאמץ הנדרש מאתנו הוא מאמץ של מודעות, של גדילה פנימית, מכיוון שבגדילה פנימית, אישית, הגדילה שלנו מפרה את האחר ונותנת לנו לא רק תקווה אלא בטחון שהעתיד יהיה טוב יותר עבורנו.

אם לעומת זאת אנו נסוגים לאחור, נכנעים לפחד, אנו שוללים את ההזדמנות, איננו יכולים ליצור יתרון עבורנו ואנו מבודדים את עצמנו בלבד, מכיוון שהעולם שבתוכנו מסתדר (עובר קונפיגורציה) הוא עולם שיוצר תקשורת עם האחר, הוא עולם שמקבל את האתגר, הוא עולם שמחפש את היתרון ואפילו יוצר אותו באופן רצוני.

שאלה: 21 דקות הגיע למהדורה השלישית שלו. מה הוא הופך להיות?

היום, איך לומר את זה, 21 דקות הוא בעל גוף הרבה יותר חזק ממה שהיה אתמול, במהדורה הראשונה שלו.

היום למשל ישנם 40 אורחים ובנוסף יושב הראש שכבר קישר יחדיו 40 אנשים, כמו שאמרנו, וכך 21 דקות היום הוא כבר היסטוריה. וזוהי היסטוריה שמשדרת מודעות לאנושות. מכיוון שהנאומים של כל המשתתפים שבאו כתבו מחדש במחשבה של כל אלה שראו אותם, שחוו אותם, את ההבנה של המציאות.

21 דקות היום הוא כלי אמיתי של שינוי. הוא מציע משהו שונה מזה שהוא מקבל, ולכן זהו באמת מקום בו צורות הידע השונות של המצוינות, כשהן מתאחדות לכדי זרם אחד, מפיקות יתרון עבור המכלול.

היום 21 דקות הוא האוניברסיטה שלה אנו שואפים עבור הילדים שלנו, היום 21 דקות הוא הפשטות שיש לאלמנטים מבריקים בפלנטה שלנו במחקר אחר תשובות אינטליגנטיות לשאלות המכריעות.

כדי לסכם, היום 21 דקות הוא פלטפורמה משמעותית מכיוון שיש בו תכנים מרמה גבוהה מאד להציע לעולם.